Anak Cergas & Bijak, Ibu gembira – Berikan terbaik buat mereka!

Salam Sejahtera.

Selamat tahun baru buat semua. Saya doakan Tahun ini lebih baik dari tahun2 lepas. Bercakap tentang tahun baru, mesti ramai ibu bapa kembali sibuk sebab anak dah kembali ke sekolah. Saya pun! Khairill Zaz’zwan, Izza Khairina & Azzirull Shahmie dah kembali ke sekolah. Dan Aina Batrisya sekarang sudah 1 tahun 10 bulan..Alhamdulillah syukur atas nikmat yang allah berikan…
Sekolah sekarang tak macam kita dulu, padat dan banyak aktiviti sampai ke petang. Untuk memastikan anak kekal bertenaga & cergas, ibubapa boleh sediakan supplement paling asas & mudah untuk anak-anak tersayang. Sebagai ibu, saya rasa sangat berbaloi untuk Invest kearah kesihatan dan masa depan anak-anak saya. Anda?



Mealshake :
·                     Complete Nutrients – Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.
·                     Supplies Key nutrient to cells – Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.
·                     Aids in Growing Up – Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.
·                     Anti-Oxidants – Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.
·                     Restore skin complexion – Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion. Detoxification – Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.
·                     Great Taste for young and old – Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and artificial sugar.
 anak-anak zaman sekarang lebih bijak!

Omega Guard

Kepentingan Omega 3 DHA dan EPA pada kanak-kanak

Pada usia awal, kanak-kanak memerlukan pelbagai jenis sumber makanan antaranya karbohidrat, lemak, protein, fiber, mineral, dan vitamin.Terdapat beberapa jenis lemak yang perlu di ambil oleh kanak-kanak demi pembentukan minda dan fizikal yang optimum. Untuk mendapatkan kesihatan yang baik, si kecil memerlukan kandungan lemak seperti linoleik asid dan alpha – linolenik asid yang juga dikenali sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu diambil dari makanan. Hal ini kerana, badan manusia tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri. Kedua-dua kandungan ini boleh di dapati daripada lemak sayuran serta produk tenusu seperti susu. Alpha – linolenik asid akan ditukarkan kepada Omega – 3 yang juga amat penting dalam membantu otak kita berfungsi secara normal.
Selain itu, contoh Omega – 3 yang lain ialah seperti EPA (Eicosapentanoic asid) dan DHA (Docosahexanoic asid). Jika dilihat pada label pemakanan, kita akan lebih mudah mendapati kandungan DHA terutamanya pada produk susu kanak-kanak. Hal ini kerana kandungan berkenaan amat penting dalam pembentukan otak kanak-kanak.
Omega – 3 dan 6 juga turut menghasilkan sejenis bahan kimia yang dikenali sebagai eicosanoids. Antara salah satu bahan yang terdapat di dalam kumpulan eicosanoids adalah prostaglandins. Prostaglandins adalah bahan yang amat penting kepada badan manusia. Di dalam buku “Omega 3 oils – A practical guide” turut menyediakan maklumat penting mengenai peranan prostaglandins antaranya seperti:
  • Sistem imun badan –terutamanya di dalam tindak balas alergik.
  • Sistem pencernaan – mengawalatur sistem pencernaan perut.
  • Membaik pulih sel – pembentukan sel-sel baru.
  • Suhu badan – Memastikan suhu badan manusia normal.
  • Tekanan bendalir – pada bahagian mata dan telinga.

Vitamin C  

Sebagai ibu bapa prihatin, pasti inginkan anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.

Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.

Antara Fungsi Vitamin C :

✿ Memelihara daripada jangkitan, dan meningkatkan imuniti tubuh.

✿ Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang.

✿ Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.

✿ Membantu pertumbuhan dan penggantian tisu dan menolong dalam pengeluaran hormon anti-stress dan interferon. 

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580/0178541176 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Shaklee Chewable Vitamin C for Kids

Vitamin untuk kanak-kanak





Sebagai ibu bapa prihatin, pasti inginkan anak-anak mendapat khasiat makanan sepatutnya. Lebih-lebih lagi bila sudah bercerai susu ibu, 100% nutrisi harian adalah dari pemakanannya.

Tahukah Anda?

==========
Dari kelahiran hingga umur 3 tahun, perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh yang genting ini.

Selepas umur dua tahun, pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil dalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan yang lain.

Pada umur lima tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap.

Antara umur 11 dan 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaran biasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara.



Vita-Lea® for Children Chewable

65 tablets

RM 45.00


* Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas.

* 2 tablet sehari
* Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu
* Sumber kalsium pembina tulang
* Baik untuk kesihatan
* Bekalan harian untuk vitamin B


TIADA PERISA/PEWARNA TIRUAN



Chewable Vita-C™ 100 mg
90 tablets
 

* take 1 tab daily
* for 4y +++

Menguatkan Fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan

 

********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee ********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Omega Guard Shaklee Atasi Asthma Kanak-Kanak

Runsing masalah asthma anak-anak?

Mengikut petua orang tua-tua ikan belut bagus untuk merawat asthma. Jika dahulu masih ramai yang sanggup menyiang ikan belut ni termasuk la mak saya. Saya sendiri tak sanggup..Hehe


Cara lain untuk mengurangkan asthma kanak-kanak dan juga mengurangkan kebergantungan asthma inhaler adalah dengan mengambil minyak omega 3 secara konsisten.


Tapi jangan sebarang membeli dan ambil mudah sahaja, minyak ikan mengandungi bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri dan lain-lain tambahan omega 3 yang dihasilkan dari hari ikan mengandungi toksik berbahaya.


OMEGA 3, ASTHMA, ASMA, LELAH, KANAK-KANAK LELAH, BAYI ASTHMA, OMEGA GUARD SHAKLEE, MINYAK IKAN, UBAT ASTHMA, ATASI, RAWAT

Runsing mahu pilih minyak ikan yang selamat untuk merawat asthma anak anda?

Omega Guard Shaklee adalah omega 3 paling selamat kerana menjalani proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak omega 3 yang tulen dan juga menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

Omega 3 Shaklee diekstrak dari ikan laut dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

OMEGA 3, ASTHMA, ASMA, LELAH, KANAK-KANAK LELAH, BAYI ASTHMA, OMEGA GUARD SHAKLEE, MINYAK IKAN, UBAT ASTHMA, ATASI, RAWAT
Harga Runcit sebotol Omega Guard (90bj)

Sem Malaysia – RM 136

Sabah dan Sarawak -RM140.00


Sebiji Omega Guard berharga RM1.50. Sangat berbaloi dengan wang yang anda laburkan dengan kualiti omega 3 yang tinggi dan bebas bahan kimia berbahaya.

Bagi kanak-kanak yang berusia 2 tahun hingga 4 tahun hanya sebiji kapsul seminggu diperlukan. Jadi anda tidak perlu runsing lagi.

Jika anda boleh membeli baju berjenama untuk anak anda, anda juga patut pentingkan kualiti kesihatan anak anda.

Sebarang pertanyaan sila hubungi saya^_^
 
credit…

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Penting ke Vitamin untuk Kanak-Kanak?

Tahukah anda?

75% perkembangan otak anak berlaku semasa usia di bawah 3 tahun~

~90% perkembangan otak kanak2 berlaku semasa usia 5 tahun~

~85% kanak2 tidak mendapat zat makanan secukupnya dari sajian harian. Belum masuk yang suka makan makanan ringan, makanan segera, gula2, dsb~

Pemakanan yang sihat bermula dari rumah. Malangnya, dalam zaman yang serba nak cepat ni tanpa kita sedari kita telah mengabaikan kepentingan pemakanan yang sihat. Kita sebagai ibu bapa tidak mempunyai masa untuk memasak di rumah dan untuk senang memberikan anak-anak kita makanan segera . Ada kawan saya tu sampaikan boleh dikatakan tiap2 hari menyajikan makanan segera untuk anak-anaknya. Almaklumlah, senang dan cepat katanya.

Kanak2 sepatutnya makan lebih banyak buah, sayur, serat, protin dan kurangkan pengambilan lemak, terutama lemak tak tepu. Sayangnya jarang kanak2 yg suka makan buah dan sayur, malah ada yang enggan makanan makanan yang disediakan di rumah. Sebaliknya disebabkan pendedahan ibu bapa mereka jadi lebih suka makanan segera.

Dari kajian menunjukkan pelbagai masalah kesihatan kanak2 termasuk asma dan ekzema berkait rapat dengan pemakanan – pengambilan ikan dan bijirin. Kajian yang dibuat ke atas 598 kanak2 menunjukkan peningkatan terhadap kesihatan kanak2 yang menghidap masalah di atas setelah menambah pengambilan ikan dan serat, manakala menambah pengambilan buah dan sayur tidak membantu untuk mengurangkan masalah mereka.

Jadi, apa yang anak kita perlukan dari sumber ikan dan bijirin tu? – Protein,Minyak ikan, Serat.
Namun, menurut environmentalist, pengambilan ikan yang banyak boleh memberi kesan buruk kepada kesihatan kerana kandungan logam berat seperti merkuri akibat pencemaran air laut. Jadi, dari mana kita nak dapatkan kebaikan protein dan minyak ikan ni?
Image173258975 Penting ke Vitamin untuk Kanak Kanak?Image233918586 Penting ke Vitamin untuk Kanak Kanak?

Apa yang perlu diambil beratImage1597683 Penting ke Vitamin untuk Kanak Kanak? untuk memilih suplemen vitamin yang bagus untuk anak?

1- Suplemen hendaklah diperbuat dari bahan semulajadi yang sesuai dan selamat untuk anak.
2- Berikan suplemen vitamin bila anak perlukannya, kerana nutrien berlebihan boleh memberi kesan kepada kesihatan anak.
3- Suplemen tersebut mengandungi spektrum nutrisi yang penuh mengikut saranan RV mengikut umur.

Jom berikan yang terbaik untuk anak-anak anda!

credit…
 

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse