Testimoni Turun 20kg Dengan Set Slimming Shaklee

Alhamdulillah…Alhamdulillah….Alhamdulillah….Hari yang cukup  tenang dan cukup – cukup ceria..Terasa sangat – sangat bersyukur dengan kurniaan Allah yang tak pernah kurang walau sikit pun…Alhamdulillah….

testi turun 20kg3

Hari ni saya nak cerita lagi tentang SET SLIMMING SHAKLEE, rasanya ramai lagi yang tak tahu yang SHAKLEE ni ada set untuk kurus dan kurangkan berat badan, so teruskan membaca ye…

 

Sebelum tu mari kita tengok testimoni mereka yang telah Berjaya turunkan berat badan dengan Set Slimming Shaklee

 

 

STEP 1 – DETOX

 

set detox

 

 

Detox atau proses buang adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah segala nutrien yang baik dapat diserap oleh badan pada tahap yang optimum dan proses pembakaran lemak akan lebih mudah. Oleh sebab itu, kunci asas untuk penurunan berat badan yang betul adalah dengan detox. Apakah produk yang sesuai untuk detox?

 

 

Anda boleh memilih sama ada Alfafa/Herba-Lax/Fiber untuk detox anda. Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit anda dinasihatkan untuk consume Herba-Lax. Bagi mereka yang tidak mempunyai masalah sembelit bolehlah consume Alfafa atau Fiber mengikut bajet anda. Herba-Lax dan Fiber TIDAK DIGALAKKAN diambil oleh ibu yang breastfeeding ye. Jangan risau, anda yang breastfeeding masih boleh mengambil Alfafa selain fungsinya sebagai MILK BOOSTER. Antara ketiga-tiga produk ni, Fiber adalah yang paling powerful setanding dengan harganya la kan dan Alfafa adalah yang paling slow.

 

STEP 2 – FAT EMULSIFIER/ BAKAR LEMAK

6c916-lecithin

 

 

Lecithin berfungsi sebagai pemecah lemak. Lecithin dinamakan ‘pengemulsi semulajadi ‘ kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Dalam erti kata lain, ia menyebabkan lemak terapun dalam darah dan seterusnya mencegah lemak daripada melekat pada dinding membrane. Lecithin tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan tetapi ianya diperlukan oleh badan.

 

STEP 3 – PROTEIN

 

esp n inch loss

 

Kenapa perlu protein dalam proses pengurangan berat badan? Protein diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme badan, meningkatkan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Protein juga membantu memelihara otot dalam badan kita. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan FLABBY (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi mereka ini telah kehilangan otot. Otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.  So pilihan protein anda adalah CINCH SHAKE atau ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP). 

 

Cinch Shakes

Merupakan campuran Proprietari Protein dengan Leusina yang bebas laktos, rendah glisemik dan terdiri daripada soya bukan GMO. Cinch Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan.

•    Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa
anda menurunkan berat badan
•    Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang
dan puas
•    Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan

 

Energizing Soy Protein (ESP)

Merupakan Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu dan  sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.

 

Khasiat Shaklee ESP:
•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada
keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian
menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
proses menanam hinggalah saat pemprosesannya

 

Gabungan ketiga-tiga produk ini akan membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Yang penting perlu jaga pola pengambilan makanan anda. Makan makanan yang seimbang, bersenam jangan lupa walaupun hanya dengan berjalan kaki. Anda juga disarankan mengambil 2-3 liter air kosong sehari untuk memudahkan proses toksin dan penyerapan vitamin yang diambil.

 

 

Bagaimana hendak mendapatkan produk-produk seperti di atas?

 

Hubungi saya segera:

 

Your Shaklee Independent Distributor
Hasheena♥ SMS | Call : 019-8668615/0128844580♥ Shaklee ID :869586

 

credit

*********************************************************************************

Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0198668615/0128844580 atau email di sheenaeshoptrading@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************* Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee

Advertisements

Cara Atasi Perut Buncit, Menggeleber Dan Berselulit Selepas Bersalin

perut

Selepas melahirkan anak, kaum ibu pasti mahu kembali langsing seperti sebelumnya. Bahagian tubuh yang sering bermasalah tentunya perut, kan? Jika tak dijaga dengan baik perut si ibu akan mengendur, berlipat ataupun buncit.

Kenapa wanita lepas bersalin mengalami masalah perut buncit, menggeleber dan berselulit?

Perut anda buncit dan menggeleber selepas bersalin adalah disebabkan olehdiastasis recti, iaitu pemisahan otot perut yang paling luar.

perut (1)

Keadaan ini sememangnya normal bagi wanita selepas bersalin dan menyebabkan tisu perantara yang sebelum ini menyambung otot-otot perut yang terpisah, akan tertarik ke bahagian tepi abdomen anda. Akibatnya, tisu perantara tersebut yang akan menyokong organ  dalam badan dan bukannya otot perut.  Ini menyebabkan perut anda nampak buncit dan masalah lain timbul seperti postur badan yang salah. Bagi membetulkan masalah ini, senaman dan pemakanan yang betul adalah sangat penting.

Sebannyak 90% wanita mengandung akan mengalami kesan rekahan kulit perut atau “stretch marks”. Rekahan ini disebabkan oleh penambahan berat badan yang pantas dimana badan berkembang lebih cepat daripada kemampuan kulit untuk menampungnya. Selain itu, peningkatan hormon glucocorticoids semasa mengandung melambatkan pembentukan kolagen dan fiber elastin dalam lapisan kulit. Kesan rekahan pada kulit perut akan kekal jika anda tidak mengambil langkah-langkah awal untuk mencegahnya. Langkah awal yang dimaksudkan ialah dengan mengelakkan pengambilan makanan yang tinggi kanji, manis, berlemak dan masin bagi mengelakkan penambahan berat badan yang berlebihan. Ambil makanan yang kaya dengan vitamin C kerana ia penting untuk pembentukan kolagen. Selain itu, minum banyak air supaya kulit akan lebih elastik. Anda juga boleh menyapu produk seperti Bio Oil sejak trimester pertama lagi bagi mengekalkan lembapan dan elastisiti kulit. Bagi anda yang telah lama mempunyai rekahan kulit, bukannya tiada harapan lagi untuk menghilangkannya. Warna rekahan akan beransur-beransur menjadi lebih pudar dengan masa dan tidak akan kelihatan jelas lagi (nak menyedapkan hati sendiri ).

Dengan shaklee anda boleh atasi masalah STRETCH MARSK dengan pengambilan ESP.

Tips Cara Kempiskan Perut Buncit dan Menggeleber Selepas Bersalin 

  1. SUSU IBU : Susukan anak dengan susu badan anda (susu ibu) sebaik sahaja lepas bersalin. Sebaiknya, lakukan penyusuan eksklusif sekurang-kurangnya 6 bulan dan dilanjutkan sehingga 2 tahun. Menyusu badan boleh mempercepatkan proses pengecutan rahim dan membakar 200 hingga 600 kalori sehari
  2. BERBENGKUNG : Mungkin ramai di kalangan ibu-ibu yang tidak gemar berbengkung selepas bersalin – rimas, panas, tidak selesa dan sebagainya. Tapi tahukah anda, berbengkung boleh membantu mengembalikan bentuk badan asal. Gunakan bengkung yang sesuai dengan cara pemakaian yang betul bagi mengelakkan kesan negatif yang tak diingini. Pemakaian bengkung yang tidak betul juga boleh memudaratkan.
  3. BERTUNGKU/ BERTANGAS/ BERSAUNA : Amalan bertungku mungkin sudah makin kurang popular pada hari ini. Selepas bersalin, bertungku adalah kaedah tradisional ibu-ibu sejak dahulu untuk memecahkan darah beku, lemak dan mengurangkan bengkak dalam perut/ rahim. Bertangas dan bersauna pula membantu memecahkan lemak, angin dan air berlebihan dalam badan
  4. KAWALAN PEMAKANAN : Ibu menyusu tidak digalakkan berdiet berlebihan kerana khasiat yang seimbang dan kalori yang mencukupi diperlukan terutamanya di bulan-bulan pertama menyusukan bayi anda. Walaubagaimanapun ia tidak bermakna anda boleh makan sesuka hati dan mengabaikan bentuk badan yang semakin merosot. Jika anda tidak menyusu atau bayi anda tidak lagi bergantung sepenuhnya kepada susu ibu, lakukan kawalan pemakanan yang sesuai bagi mengelakkan masalah perut buncit dan menggeleber semakin teruk. Kurangkan pengambilan lemak dan minyak, ambil protein mencukupi bagi membina semula otot dan mengelakkan perut menggeleber. Lebihkan makanan yang membantu proses membakar lemak seperti oat, kekacang, bayam, salmon dan madu.
  5. SENAMAN DAN AKTIVITI FIZIKAL : Senaman kardiovaskular dan abdominal tertentu boleh membantu anda mengempiskan perut. Dapatkan kaedah yang betul senaman khusus untuk membentuk perut ini dari jurulatih senaman atau bahan rujukan yang disediakan pakar. Aktiviti fizikal seperti berjalan kaki, berbasikal dan berenang juga mampu mengurangkan lebihan lemak di bahagian perut dan sekaligus membina otot perut. Lakukan secara konsisten bagi mendapatkan kesan terbaik
  6. BETULKAN POSTUR TUBUH : Kebanyakan ibu-ibu terlalu sibuk untuk mengambil berat postur badan mereka. Tahukah anda, masalah postur yang tidak baik ketika berjalan, duduk dan mengangkat barang juga menyebabkan masalah perut buncit dan menggeleber sukar diselesaikan. Jangan pandang remeh cara anda bergerak setiap hari
  7. DETOKSIFIKASI : Lebihan toksin dalam badan kebanyakannya terkumpul di bahagian perut. Ia menyebabkan anda mengalami masalah penghadaman dan seterusnya mengakibatkan lebihan makanan dan lemak terkumpul di bahagian perut. Lakukan proses detoksifikasi dari masa ke semasa dan apabila perlu bagi membantu mengurangkan toksin dalam tubuh anda terutamanya perut.

esp dan selulit

Bagaimana supplemen Shaklee membantu?

Bagi membantu proses mendapatkan kembali perut anda yang cantik dan seksi, rangkaian supplemen Shaklee ada menyediakan beberapa pilihan. Tapi ingat! Supplemen hanya membantu sahaja – ia bukan ubat kurus atau magic potion yang boleh menghilangkan perut buncit dan menggeleber dalam sekelip mata TANPA anda melakukan usaha lain seperti tips di atas.

Apakah kebaikan dan fungsi ketiga2 vitamin ini dalam menangani msalah anda?

Lecithin

– Lecithin membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi bagi lemak di dalam darah. lecithin ni emulsifier yang sangat power!
– Mencerdaskan otak dan mengurangkan nyanyuk.
– mengawal penggumpalan platlet darah.
– Menggalakkan penyerapan vitamin ADEK.
– Mengekalkan kandungan air dalam kulit.
– Untuk metablisma lemak.

Herba Lax
 
– mercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau yang tersimpan lama
– membantu masalah sembelit
– tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel management)
– kempiskan perut
– membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan di dalam air panas sebagai minuman teh herba.

Alfafa 

~ Bertindak seperti kacip fatimah
~ Milk Booster bagi ibu menyusu
~ Melegakan sakit sendi dan belakang.
~ Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
~ Memberi kelegaan semasa haid.
~ Memulihkan urat selepas bersalin
~ Bagus untuk elergi dan ekzema
~ Merawat asma
~ Mencuci usus bagi membuang toksik
~ Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
~ Meneutralkan asid dalam badan
~ Membesar dan menegangkan payudara
~ Melegakan sembelit
~ Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
~ Mengatasi masalah kekeringan semasa bersama suami

Untuk yang berminat atau ada sebarang pertanyaan bg mendapatkan produk shaklee ini anda boleh hubungi saya melalui:
 Facebook : Hasheenabeevi ( Sila add friend saya dahulu ya )
Email: hasheena73@gmail.com
Blog: https://kedaivitaminku.wordpress.com

Sms / call/ whatsapp: 019-8668615
Pages Facebook : Health and you

credit…

4 tips cara makan yang betul untuk kekal langsing

 

Salam hari jumaat buat semua… harini nak cerita tentang makan.Makan ni sesuatu yg wajib..ia fitrah manusia. Kita semua perlu makan utk memberi tubuh kita bahan utk dibakar utk dijadikan sumber tenaga. Kita juga perlu makan supaya zat2 penting dpt disalurkan kepada tubuh kita..jadi jgn takut makan semata2 taknak gemuk okay…Harini mari kita baca cara mkn yg betul utk kekal langsing:



Makan dengan kerap.Anda boleh pastikan anda langsing jika makan dengan kerap. Tetapi perlu diingat, jaga kuantiti makanan setiap kali anda makan. Makan dengan sedikit atau sederhana, tetapi biarlah kerap supaya tubuh anda tidak kehabisan tenaga dan tidak berasa terlalu lapar. Rasa terlalu lapar membuat anda makan dengan lebih banyak

Utamakan protein dalam setiap hidangan makanan. Para pengkaji dari Purdue University mendapati bahawa mereka yang memakan makanan berprotein tinggi lebih merasa puas dengan dengan makanan yang di makan dan kurang berasa lapar. Tambahan pula, mereka yang memakan 30 peratus kalori daripada makanan bersumber protein berpeluang mengekalkan kelangsingan badan. Tingkatkan pengambilan protein seperti putih telur, tuna, ayam tanpa kulit, kekacang dan sebagainya. Jadi pilihan anda utk mencuba ESP or Cinch Shaklee.. mmg tepat..tu makanan tambahan protin yg bestt..

Rendah kalori, rendah lemak. Amalkan memakan makanan yang rendah kalori dan rendah lemak. Makanan yang mengandungi banyak air boleh membantu menolong mengurangkan rasa lapar. Makanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran boleh dimakan dalam kuantiti yang banyak. Kurangkan pengambilan makanan berkalori tinggi dengan memakan salad sebelum mengambil menu utama.
Waktu terbaik untuk minum air.Minum juga punya waktu-waktu tertentu yang didapati baik untuk kesihatan badan…Waktu yg dicadangkan adalah awal pagi selepas bgn tidur, 30min sebelum waktu makan, sepanjang hari. Menurut kajian di Jerman, minum 1.5 liter air sejuk atau air putih (sekurang-kurangnya 240 ml air sejuk atau air putih) boleh membantu anda membakar kalori berlebihan di dalam badan.
Okey..sekian tips untuk hari ini.. Semoga hari hujung minggu ini membawa seribu kebahagiaan dan rahmat buat kita semua..
credit…
Hasheena – ID869586
Shaklee Independant Distributor
012 8844580/ whatsapp