Mealshake Banyak Manfaat

544gm

6 Fakta menarik tentang Mealshakes:

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.

Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang susah menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
 Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.


Mealshake merupakan minuman bernutrisi yang menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian.

Ia diperbuat daripada bahan semulajadi – buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hinggalah ke peringkat orang dewasa. Ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Siapakah patut minum Mealshake ini?

Meal Shake Shaklee dihasilkan untuk semua golongan – bayi, pelajar, kanak-kanak sedang membesar, ibu mengandung, para atlet, vegetarian, orang sakit, orang sibuk bekerja dan orang yang selalu mengambil makanan segera (makan tidak tentu).

Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh khasiat, MealShake Shaklee adalah pilihan yang tepat sekali!

Jom kita tengok manfaat utama Meal Shake Shaklee ini:

1. Nutrisi Lengkap

~mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat akan menyebabkan menyukarkan kadar penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. ia turut mengandungi lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak

2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh

~kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel kulit, kuku, rambut, darah, organ, imun dan lain-lain.

3. membantu tumbesaran

~mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses pembesaran tubuh badan

4. Anti oksida

~Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan agen anti oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

5. Mengembalikan seri wajah

~mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan kuprum yang cukup untuk membina sel-sel darah yang sihat, sekaligus memberi kompleksi wajah yang lebih cantik

6. detokfikasi

~kaya dengan serat larut untuk membanu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus

7. kelazatan rasanya

~ minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktosa semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

Jadi… Jom tempah satu canister Meal Shake Shaklee hari ini. Baik untuk anak anda mahupun anda =). Hati ibu mana yang tak gembira melihat anak makan berselera dan pastinya hidup anda juga semakin ceria ❤

Note: Bagi ibu-ibu menyusu pula, Jika anda ada kekangan untuk beli ESP Shaklee, boleh juga menggantikan Mealshake. So, bagi yang nak order vitamin penyusuan, anda boleh membeli fullpack vitamin B, C, Ostematrix dan Mealshake. Tak perlu ambil vitalea dan ESP kerana ia telah digantikan dengan Mealshake.


credit

Berminat boleh hubungi saya di 0128844580/0198668615 untuk keterangan lanjut

Advertisements

Uniknya ESP Shaklee

Wah!!! Kalau tengok kat iklan kat atas..macam best bebeno ESP ni..tapi betul ke bagus sangat??? Apa yang bagus tu ye…. Ha..entry kali ni nak cerita kat korang semua keUNIKan ESP SHAKLEE. Berlambak serbuk soya yang ada di pasaran dari pelbagai jenama, pelbagai harga serta pelbagai perisa…

ESP ni memang KILLER PRODUCT bagi kak long..memang setiap kali kak long restock, tak sampai 2 hari, ia akan habis..laris macam goreng pisang panas…
~ ESP merupakan produk yang popular terutama sebagai agen kecantikan seperti kenajalan kulit seluruh badan

~ bagi ibu-ibu hamil, pengambilan ESP membantu memastikan ibu sentiasa bertenaga sepanjang hari

~ untuk ibu yang menyusukan, kandungan protein ESP yang lengkap dengan 22 asid amino perlu sangat membantu dalam menghasilkan susu dengan lebih cepat dan pekat

~ ia turut membantu meningkatkan tahap kesuburan kerana protein ESP adalah sumber protein asas

~ semasa dalam pantang, selain dari membekalkan tenaga, turut mempercepatkan penyembuhan selepas proses bersalin

~ ibu yang menyusukan yang ingin berdiet – ESP yang berindeks glisemik rendah mengurangkan rasa lapar kerana tenaga/glukosa dirembeskan dengan kadar yang lebih perlahan (sebab tu kita rasa lebih kenyang)

~ membina sel yang lebih sihat kerana struktur asas sel adalah protein, maka untuk mereka yg ingin awet muda, bermasalah kulit (jerawat, jeragat dan seumpama dengannya) sangat bagus mengamalkan ESP setiap hari


9 asid amino perlu yang tidak dibina oleh badan kita tetapi ESP menyediakan kesemuanya

Apa manfaat setelah kita ambil ESP?


~ mengandungi isoflavones (daeidzin & genistien) yang membantu mengurangkan risiko kanser, meningkatkan keimunan badan, membantu dalam penyeimbangan hormon serta meningkatkan kepadatan tulang

~ memberi tenaga berpanjangan

~ membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan yang rosak

~ menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung

~ setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat

~ kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous

~ indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

~ Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

~ tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.

~ bebas perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Berminat nak mencuba produk Shaklee?

Hubungi saya Pengedar Sah Shaklee Anda

CREDIT

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Alfafa Complex Shaklee – Sumber Alam Tidak Ternilai

Alfafa Complex Shaklee:

  • Produk yang dibangunkan oleh Dr. Shaklee serta merupakan formulasi Shaklee Signature.

  • Alfafa Complex Shaklee sesuai untuk lelaki dan perempuan.

  • Alfafa adalah Raja Segala Tumbuhan. Mempunyai segala NUTRIEN:
  1. Vitamin A
  2. Vitamin C
  3. Vitamin E
  4. Kalsium
  5. Potassium
  6. Fosforus
  7. Zat Besi

Kebaikan Alfafa Complex Shaklee:

  • Meningkatkan stamina lelaki dan perempuan.

  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.

  • Meneutralkan asid dalam tubuh badan.
  • Mencuci sistem usus dan membuang toksin.

  • Merawat Arthitis (keradangan atau inflamasi pada sendi)

  • Merawat penyakit Asma

  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.

  • Merawat masalah keputihan (khasiat untuk wanita)

  • Memberikan kelegaan semasa sesi haid (khasiat untuk wanita).

  • Membesar dan menegang payu dara (khasiat untuk wanita).

  • Memulihkan keadaan urat selepas bersalin (khasiat untuk wanita).

  • Melegakan sakit sendi dan belakang.

  • Bagus untuk mereka yang menghidapi alergi dan ekzema.

  • Mencuci buah pinggang.

  • Membuang angin dalam badan.

  • Melegakan sembelit.

  • Menambah kandungan susu dalam badan (Milk Booster)

Akar pokok Alfafa yang mengunjur sedalam lebih 5 meter ke bawah tanah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral.

Daun pokok Alfafa mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Klorofil membantu meneutralkan ‘PENCEMARAN’ yang disebabkan oleh udara yang di sedut dan daripada makanan. Klorofil berfungsi melawan racun-racun serta mengurangkan kesan sampingan ubat.

Perkara Menarik Mengenai Alfafa Complex Shaklee.

1. Alfafa Membantu Tubuh Melawan Penyakit.


Klorofil yang terkandung dalam Alfalfa merupakan penghalang berkesan terhadap serangan bakteria. Ini didorong oleh kesan rangsangan pada pertumbuhan tisu perantara dan tisu granulation.

2. Alfafa Merendahkan Kolestrol

Suplemen alfalfa mengurangkan paras kolesterol dalam darah, khususnya bagi individu yang tinggi kolestrol (hyperlipoproteinemia Jenis II).
Serat dan kandungan dalam kayu alfalfa menyebabkan kolestrol tidak tinggal di dalam darah, secara langsung kolestrol tidak boleh disimpan pada dinding saluran darah. Alfafa menurunkan kolesterol buruk (LDL) dan meninggalkan kolesterol baik (HDL).

3. Alfalfa Tinggi Dengan Protein

Alfalfa mempunyai 18.9% lebih protein berbanding:
-daging lembu pada kadar 16.5%
-susu pada kadar 3.3%
-telur pada kadar 13.1%.
(Otot terdiri daripada protein dan kekurangan protein menyebabkan keletihan dan kelemahan.)

4. Alfalfa Kaya Dengan Vitamin

Vitamin A – penting untuk penglihatan malam dan penting untuk kesihatan mata. Membina ketahanan kepada jangkitan, terutamanya di saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan dan kecergasan; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting dalam kehamilan.
Vitamin E – melindungi sel-sel yang rosak akibat sinaran matahari dan pencemaran udara; menggalakkan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot dan fungsi imun yang bertambah baik; menggalakkan perkembangan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien kepada sel-sel dan membantu menguatkan dinding saluran darah, termasuk dinding kapilari.
Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi peptik ulcers.
Vitamin B6 – membantu proses pencernaan dan penukaran makanan kepada tisu hidup: makanan dan metabolisme protein dan lemak, menggalakkan saraf dan kesihatan kulit.
Vitamin K – penting untuk pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan perlu untuk pembentukan betul gigi dan tulang yang kuat dan sihat.


5. Alfafa Membantu Buah Pinggang Dalam Menghapuskan Cecair Badan Yang Berlebihan Serta Mengawal Usus.

Alfalfa mengandungi kandungan yang mempunyai sifat diuretik ringan, yang boleh menggalakkan kehilangan air daripada badan. Oleh itu, alfalfa boleh melegakan bengkak disebabkan oleh pengumpulan air yang berlebihan.

6. Alfalfa Kaya Dengan Mineral
Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu bekuan darah, membantu dalam kecergasan dan ketahanan; mengawal rentak jantung, melegakan keresahan.
Iron – diperlukan dalam pembuatan haemoglobin; membantu membawa oksigen dalam blood.
Kalium – perlu untuk nada otot saraf, biasa, tindakan jantung dan tindak balas enzim.
Phosphorus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkaitan dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan khasiat untuk tissue.
Chlorine Saraf (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan, mengawal metabolism.
Sodium Lemak, Gula dan Kanji – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah; mengaktifkan limpa, usus dan perut.
Magnesium Silicon – membantu badan untuk berurusan dengan sembelit; mempunyai kesan perlindungan pada kulit dan badan, merangsang fungsi otak.

7. Alfafa Mengandungi Enzim Penting Yang Diperlukan Untuk Membantu & Memantapkan Pencernaan Makanan.

Semua klorofil, enzim, mineral dan vitamin membantu dalam pencernaan serta membantu merangsang ketinggalan ‘appetites’. 8 enzim penting membantu dalam mencerna semua 4 kelas makanan iaitu protein, lemak, kanji dan gula.

8. Alfafa Membantu Dalam Penyembuhan Peptik Ulser

Mengandungi Vitamin U, vitamin yang terdapat dalam sayur-sayuran hijau.
Vitamin U digunakan dalam rawatan ulser peptik, kolitis, dan gastritis.
Vitamin U berkesan menyembuhkan 80% daripada pesakit ulser peptik yang diuji di Universiti Stanford.

 
CREDIT

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

17 kebaikan supplement Zinc Shaklee

Sumber asal 17kelebihan zinc di bwh ini saya petik dari blog Su.. Thanks dear for the info sharing. actually dia cerita tentang masalah rambut gugur beliau..yang bab cerita2 tu.. anda boleh baca kat blog beliau.. Sebab ptg ni saya sekadar nak kongsi info dibawah...

Sebelum itu tahukah anda bahawa zinc merupakan vitamin yg diperlukan dlm aktiviti metabolisma badan sebagai komponen penting enzim.Ia memainkan peranan penting dlm sistem imunisasi , pertumbuhan dan perkembangan seksual seseorang. Okey sekarang jom baca 17 kelebihan zinc

  • Penjagaan Kulit: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

  • Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

  • Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

  • Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

  • Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

  • Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

  • Mengandung: Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

  • Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

  • Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

  • Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

  • Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

  • Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

  • Kanser: Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.

  • Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

  • Botak: Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut

  • Kehilangan tulang: Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.

  • Buta Malam: Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata.
Berapa banyak zinc yg anda perlukan? Sila rujuk jadual dibwh.
Birth to 6 months
2 mg
Infants 7–12 months
3 mg
Children 1–3 years
3 mg
Children 4–8 years
5 mg
Children 9–13 years
8 mg
Teens 14–18 years (boys)
11 mg
Teens 14–18 years (girls)
9 mg
Adults (men)
11 mg
Adults (women)
8 mg
Pregnant teens
12 mg
Pregnant women
11 mg
Breastfeeding teens
13 mg
Breastfeeding women
12 mg
Anda berminat nak cuba suplemen zinc dari jenama Shaklee? Sila hubungi saya ya..
Nutrition Fact: Sebiji Zinc Shaklee membekalkan 15mg (100%) keperluan harian dan 115mg Calcium (12% daripada keperluan harian). dan oh ya Zinc bukan sahaja membantu menguatkan kutikel rambut tetapi ia dapat meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan

 

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

INFO PRODUK : Khasiat B-Complex Shaklee

Tahukah anda bahawa B-Complex merupakan kumpulan vitamin yang sangat penting dalam kehidupan seharian. Mari kita baca serba sedikit tentang fungsi, kepentingan dan kesan akibat dari kekurangan B-Complex pada setiap individu.
Fungsi B-Complex ialah:-
• “B” for beauty – True beauty radiates from within. *wink*
• Peranan Utama – membantu dalam pengeluaran Tenaga.
• Membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein.
• Anti stress (sebagai penenang).
• Membantu meninggikan sistem pertahanan badan.
• Mengurangkan risiko kecacatan kelahiran seperti kecacatan otak dan kecacatan saraf tunjang.
• Asid Folik, B6 dan B12 membantu merendahkan paras homosisteina dalam darah.
• Perlu bagi urat saraf (essential to initiate nerve transmission).
• Vitamin B-12 (mecobalamin) bantu mencegah dan menumbuhkan semula jalinan saraf yang rosak – komplikasi biasa bagi mereka yang menghidap diabetes.
Punca kemusnahan B-Complex ialah :-
  1. Jenis larut air – perlu sentiasa di ganti.
  2. Boleh musnah oleh matahari/ heat/haba – proses memasak.
  3. Makan banyak gula boleh menghabiskan Vitamin B-Complex. Eg satu botol Coca-cola perlu 5 kali vitamin B untuk menukarkan Coca-Cola ke bentuk tenaga.
  4. Alkohol boleh memusnahkan simpanan Vitamin B-Complex.
  5. Stress – tekanan mental dan fizikal musnahkan Vitamin B-Complex.
  6. Kegunaan anti-biotik, pil penenang perasaan, pil tidur dan racun serangga memusnahkan Vitamin B-Complex.
  7. Pil perancang meningkatkan keperluan Vitamin B-Complex.
Umumnya, apabila ibu mengandung membuat pemeriksaan kesihatan kandungan di klinik kesihatan, si ibu akan diberikan beberapa vitamin, termasuklah Vitamin B-Complex dan asid folik, dalam tablet yang berlainan, bukan? Namun, tidak ramai yang mengetahui bahawa kandungan B-Complex itu sebenarnya tidak mencakupi 8 kumpulan B yang utama.
Berikut ialah testimoni yang diambil dari AnakkuWiraku:

“Baru sy perasan. Sbb skrg sy ambil b-co tablet & asid folik yg dr hosp ker***** (kebetulan family keje kt hosp, so sy mmg slalu dpt supply b-co & FA). Sy check b-co nyer content cuma ada thiamine (B1), riboflavin (B2) & niacinamide (B3). So total campur dgn folic acid, sy masih kurang B5,B6,B7 & B12 la ek.

Tapi, dapat subsidi secara PERCUMA pon sudah cukup baik, daripada tidak dapat langsung khasiat B-Complex, bukan? Alhamdulillah…
Dan, saya sangat-sangat ingin sarankan ibu-ibu yang mengandung, terutama sekali yang menghidap diabetes, agar sekurang-kurangnya tidak skip pengambilan B-Complex ini yaa.
 
Bagaimana pula dengan kandungan Shaklee B-Complex?
* Shaklee B-Complex : B Vitamins with Folic Acid *
Shaklee B-Complex dilengkapi dengan asid folik. Maka, ibu mengandung hanya perlu makan satu biji tablet B-Complex sahaja untuk mendapatkan khasiat kedua-duanya.
Dan, disarankan agar si ibu meneruskan pengambilan B-Complex ini setelah melahirkan cahaya mata nanti kerana, ianya boleh membantu menenangkan si ibu di dalam pantang (confinement), lalu mengelakkan “meroyan”. Selain itu, melalui penyusuan susu ibu, khasiat B-Complex ini juga akan dapat dinikmati oleh si manja, pada kadar yang berpatutan.
 
Jom lihat dengan lebih dekat, kandungan Shaklee B-Complex yang lengkap dengan 8 kumpulan B iaitu…

B1 : Thiamin
B2 : Riboflavin
B3 : Niacin
B5 : Panthothenic acid
B6 : Pyridoxine
B7 : Biotin
B9 : Folic Acid
B12 : Cyanocobalamin
Kesan kekurangan B-Complex akan menyebabkan :-
• Keletihan, lemah badan, hilang selera makan.
• Kegelisahan, gangguan tidur.
• Beriberi, iaitu sejenis penyakit “metabolic disorder” dengan gejala seperti bengkak buku lali dan kaki, kebas tangan dan kaki, kesakitan dan kegagalan jantung.
• Sakit pada bahagian abdomen.
• Sembelit.
• Gangguan mental atau emosi.
• Pecah-pecah dan sakit pada mulut dan hidung.
* Artikel kredit kepada : Arnie   
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Sebarang pertanyaan, sila hubungi saya :-Email : hasheena73@gmail.com
SMS/WhatsApp : 012-8844580


credit

————————————————–
Hubungi saya dengan sms ke 0128844580 atau email hasheena73@gmail.com untuk maklumat lanjut.

credit…. *********************************************************************************Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse