Makan Vitamin Shaklee Menggemukkan?

Saya menerima beberapa aduan tentang masalah makin berselera sejak mengambil vitamin Shaklee, dan badan makin naik. Keadaan ini tentunya merisaukan sesiapa saja.. Kebanyakan yang tidak tahu perkara sebenar membuat kesimpulan mudah,
SHAKLEE MENGGEMUKKAN

Hakikatnya, vitamin tidak menggemukkan kerana vitamin tiada kalori, tetapi yang hairannya bagaimana ramai yang makin gemuk selepas mengambil Shaklee.

Di sini sebenarnya ada 2 perkara berbeza:-

(1) Corak pemakanan dan aktiviti berubah tanpa disedari
(2) Kerana pengambilan vitamin

OK kita lihat perkara (1) dulu. Yang nombor satu ni sama lah seperti“Shaklee, hari ni demam. Ni sebab Shaklee la agaknya ni sampai demam saya dibuatnya”. Kan? Dah nyata terang dia main hujan, tapi nak juga kaitkan dengan Shaklee.

Kebetulan orang yang mengambil Shaklee ni, tiba2 dia banyak makan coklat, junk food, air manis… Tapi tidak disedari kerana selera makan kita satu benda yang tidak boleh diukur. Jadi dia ‘terpaksa’ cari kambing hitam untuk covermentekedarah beliau.

Ataupun, selama ni tiap2 minggu bersukan, tapi sejak akhir2 ni lebih suka tidur.

Jika anda terbabit dengan kegiatan ini, sila ubah cara hidup anda.

Untuk perkara ke- (2), jangan risau ia bukan side effect.

Pengambilan vitamin boleh menggemukkan ke? Tadi kata tak ada kalori kan?

OK begini konsepnya. Bila kita mengambil vitamin, ia tak sama macam makan makanan biasa. Vitamin adalah dalam bentuk dos yang pekat, badan kita perlu mencairkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan.

OLEH SEBAB ITULAH KITA PERLU BANYAK MINUM AIR BILA AMBIL VITAMIN

Jadi, bila kita tak cukup minum, sel2 tubuh kita akan ‘dahaga’ lalu ia menghantar isyarat ke otak. Akan tetapi, isyarat dari sel yang kehausan itu diterima oleh otak sebagai lapar. Maka otak menghantar pesanan kepada sistem kita untuk cari makanan, lapar ni..

Sedangkan kita tak perlu makan pun, cuma sel tubuh kita yang haus.

Lalu kita pun cari makanan dan makan sampai kenyang. Masa inilah tubuh kita menerima protein, karbohidrat dan lemak berlebihan.

Maka jika anda berada dalam situasi no (2), anda mungkin asyik rasa lapar, nak selalu makan dan mungkin boleh gemuk.

Justeru, bila anda mengambil vitamin:-

(1) Minum air sekurang2nya 3 liter sehari
(2) Kawal pemakanan, jangan ikut sangat nafsu
(3) Tukarkan karbohidrat kepada sumber low GI

Mengambil vitamin perlu pengetahuan tentangnya. Kami menawarkan khidmat itu ^____^


Credit

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580/0178541176 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Si Kurus yang ingin menambah berat badan

KEPADA:Si Kurus yang ingin

menambah berat badan

Weight Gain


Mari lihat beberapa tips untuk Si Kurus yang ingin menambah berat badan.Mungkin berguna untuk anda?
Sebenarnya seseorang yang memiliki nilai BMI kurang dari 18 bererti memiliki berat badan di bawah normal, BMI 18,5-24,9 bererti memiliki berat badan normal, BMI 25-29,9 bererti memiliki berat badan berlebih dan BMI lebih dari 30 bererti mengalami kegemukkan.


Faktor apa menyebabkan seseorang itu kurus?

  • Memiliki tahap metabolisme yang cepat
  • Pengaruh faktor genetik
  • Keperibadian dan lingkungan sekitarnya
  • Serta beberapa keadaan tertentu yang boleh mempengaruhi tahap metabolisme atau dari hormon tertentu.

Bagi yang memiliki tubuh kurus atau BMI di bawah normal, ada beberapa cara sihat yang boleh dilakukan untuk menaikkan berat badan, seperti dikutip dari MedicineNet.com,iaitu:
1. Makan makanan yang mengandung kalori, vitamin dan mineral tinggi.
2. makan dengan keseimbangan yang tepat, nisbah yang disarankan adalah 60-70 peratus karbohidrat, 10-15 peratus protein dan sejumlah kecil lemak.


Maka Shaklee sarankan 2 jenis supplement yang dapat menaikkan berat badan.

Selalu berpikiran positif, kerana pikiran boleh mempengaruhi pola makan dan juga proses pencernaan yang terjadi.juga pastikan Mendapatkan waktu istirehat dan tidur yang cukup 7-8 jam secara teratur

 
credit…
 
 

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse