Set Kesihatan Wanita Shaklee : Ketahui Kepentingan Kesihatan Wanita

 pster women health set

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana wanita memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga juga orang disekelilingnya. Kita dapati yang wanita sering sibuk dengan kerja rumah dan karier mereka namun ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka.


Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon didalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh kepada kehamilan dan putus haid. Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memerlukan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung. 

Tambahan lagi bila namanya seorang PEREMPUAN, WANITA sudah tentu mengalami pelbagai fasa kehidupan yang menyumbang kepada masalah kesihatan. Antara peringkat kehidupan seorang wanita adalah : 

  • akil baligh / keremajaan
  • pra-kehamilan
  • kehamilan
  • pra-menopos
  • menopos
  • selepas menopos

Dalam melalui pelbagai fasa tersebut, banyak masalah yang dihadapi, emosi juga kurang stabil dan seringkali terganggu dan ini turut menyumbang kepada masalah untuk mencapai tahap kesihatan yang optimum.  

Prihatin dengan masalah ini, Shaklee menawarkan produk yang hebat untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya. Program kesihatan wanita ini mengandungi 3 produk iaitu GLA Complex, Ostematrix dan Omegaguard. 

 

  • membantu melegakan simptom senggugut dan menopos
  • menggalakkan kulit yang sihat & cantik
  • menggalakkan tulang yang kuat
  • mengurangkan risiko penyakit jantung
  • melegakan sakit-sakit sendi
  • membantu membakar lemak & memperolehi berat badan yang ideal
  • membantu bertenaga, menghilangkan rasa letih serta lesu

Selain dari set kesihatan wanita ini,shaklee juga menyarankan pengambilan Vivix sebagai supplemen tambahan.

  

Vivix 

Melindungi dan memperbaiki selular DNA, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga selular, melambatkan pembentukan protin AGE, menggalakkan biogenesis mitokondria. menyokong kesihatan kardiovaskular, menyokong kesihatan jantung, impak positif pengawal selia genetik, promotes good health& well being, menyokong kesihatan sendi, menyokong kesihatan otak dan lain2.

Tahukah anda?


Kesihatan payu dara dan servikal juga semakin penting kepada wanita.Diet yang kaya dengan nutrien polifenol seperti Resveratrol dan asid Ellagic yang ditunjukkan dalam kajian amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita. VIVIX Shaklee memberikan campuran botanikal unik daripada Polyganum Cuspidatum, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polifenol.

Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti memperlahankan proses penuaan sel dengan 4 cara: 

  • – meningkatkan sistem pertahanan sel
  • – meningkatkan tenaga sel
  • – memperbaiki sel
  • – mengoptimumkan potensi sel

Apa lagi yang menarik tentang Vivix?

  • – Ia adalah natural – tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa dan pengawet.

  • – Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali dari resevratrol semata2 dalam  memperlahankan penuaan sel.

  • – Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins yakni antioksidan semulajadi

  • – Dipatenkan eksklusif untuk Shaklee.

Pengambilan ESP oleh wanita.TAHUKAH ANDA ESP ADALAH HOT PRODUK KAMI?KENAPA?

intanazlin.com, intan azlin shaklee vitamin store

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama: 
1. Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
 
 

2. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat. 
 

3. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut. 
 

4. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll. 
 

5. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles. 
 

6. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Esp sangat bagus untuk setiap wanita tidak kira samaada anda seorang pelajar,sudah berkahwin,belum berkahwin,dalam pantang,sedang menyukan anak atau anda wanita yang sedang dan akan mengalami fasa2 menopose.Keistimewaan dan khasiat ESP shaklee sangat menyeluruh!

*********************************************************************************

Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0198668615/0128844580 atau email di sheenaeshoptrading@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House.

*********************************************************************************

Vitamin Shaklee Untuk Ibu Hamil

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

 

Pengambilan makanan yang seimbang ketika hamil sangat penting kerana pada ketika ini, nutrisi lengkap bukan sahaja buat ibu malahan buat bayi yang sedang mengalami proses tumbesaran dalam rahim ibu tersebut. Sedangkan ketika tidak hamil pun, kaum wanita amat sukar untuk melengkapi nutrisi dalam diet harian, apatah lagi dengan dugaan mabuk hamil yang selalunya membikin seorang wanita hamil itu tak mahu makan. Ketika inilah, pengambilan vitamin untuk wanita hamil sangat penting.

 

Di awal kehamilan biasanya obygyn akan mewajibkan pengambilan asid folik. Kenapa? Kerana pengambilan asid folik yang mencukupi akan membantu melindungi bayi yang dikandung daripada kecacatan saraf tunjang. Terbaik, pengambilan asid folik harus bermula pada mereka yang baru bercadang mahu mengandung, sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum mengandung dan diteruskan juga sepanjang 3 bulan pertama kehamilan sebelum mengambil multivitamin prenatal

 

Selain itu, pengambilan kalsium, iron (zat besi) dan DHA juga penting ketika hamil. Anda boleh mendapatkan nutrien-nutrien ini melalui amalan makanan yang seimbang, atau sekiranya ada kekangan, dapatkannya melalui pengambilan vitamin khusus untuk wanita hamil.

 

Vitamin Shaklee untuk wanita hamil

 

 

Alhamdulillah. Dalam dua kehamilan saya memang mengamalkan vitamin Shaklee. Anak pertama, saya amalkan vitamin yang doktor bekalkan. Namun, apabila bertemu vitamin yang terbukti 100% semulajadi, bukan sintetik, saya memilih untuk melaburkan wang ke untuk Shaklee. 

 

Syukur, saya menghadapi kehamilan yang sihat

 

Tiada berat yang berlebihan, tiada masalah Hb rendah, GDM, dan alhamdulillah saya melahirkan dengan mudah (anak besar 3.6++ dan normal ; serta masa contraction yang sekejap). Malahan tenaga saya pulih dengan cepat dan badan cepat recover dalam pantang. 

 

Vitamin-vitamin yang saya amalkan ketika hamil (dan juga saya tetap menyusukan anak saya yang masih kecil ketika hamil!)

 

  • VItalea (lengkap dengan zat besi)
  • Vitamin C
  • B Complex (lengkap dengan asid folik)
  • Ostematrik (kalsium, magnesium dan vitamin D)
  • Omega Guard (asid lemak penting, DHA)
  • ESP (protein)

 

Panduan makan vitamin Shaklee untuk ibu hamil (Panduan Am)

 

Vitalea – 1 ke 2 biji sehari

 

Vitalea adalah multivitamin jadi ibu-ibu tidak perlu mengambil multivitamin prenatal yang lain. Dilengkapi dengan zat besi dan juga 200 mg asid folik Ibu hamil yang mengalami anaemia, pening atau mudah pitam amalkan secara konsisten untuk kesihatan yang lebih baik (inshaALLAH). Wanita hamil yang mengalami masalah Hb rendah juga digalakkan mengambil Vitalea ini.

 

Anaemia amat berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin, oleh itu pastikan pencegahan awal dilakukan.

 

B Complex – 1 ke 2 biji sehari

 

B Complex yang lengkap dengan asid folik dan biotin (sumber b yang mahal harganya). Asid folik mustahak untuk membantu pembinaan tulang bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’. Pengambilan asid folik adalah sekurang-kurangnya 400 mg sehari (2 biji b complex ATAU 1 biji b complex + 1 biji Vitalea). 

 

Vitamin C – 1 biji sehari

 

Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel  tisu dalam badan. Ia juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Vitamin C membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh badan (immune booster). Selain daripada itu, vitamin C penting untuk kadar serapan zat besi yang optima dalam tubuh kita.

 

Ostematrix – 4 biji sehari

 

Wanita hamil memerlukan kalsium sekitar 1000 mg ke 1300 mg sehari. Istimewanya Ostematrix kerana ia ia bukan sahajakalsium, malahan lengkap dengan magnesium dan vitamin D (bantu penyerapan). 1 biji Ostematrix mempunyai 250 mg  kalsium. Magnesium membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang lalu menguatkannya, manakala vitamin D pula meransang penyerapan kalsium. 

 

Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Bagi wanita hamil pula, ia penting untuk ransangan saraf dan mengelakkan kekejangan otot ketika hamil. Kalsium juga penting untuk denyutan jantung dan tekanan darah yang stabil. Kalsium yang cukup ketika hamil amat penting kerana sekiranya bayi dalam rahim tidak mendapat bekalan kalsium yang cukup, bayi akan ‘menarik’ kalsium daripada ibunya, yang mana akan memberi kesan kepada ibu hamil seperti osteoporosis di kemudian hari.

 

Omega Guard – 1 biji sehari


Pengambilan Omega Guard Shaklee disarankan bermula pada trimester kedua dan ketiga. 

 

Penting untuk membantu pembentukan otak bayi daripada peringkat awal. Mengandungi DHA dan EPA yang sangat penting untukotak dan mata bayi. Juga membantu mengawal kadar kolestrol dalam badan wanita hamil. 

 

ESP – 1 sudu besar sehari

 

Protein sangat penting untuk membina, memperbaiki dan memperbaharui sel-sel, tisu dan hormon dalam tubuh. Protein juga penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang baik dan berkualiti penting untuk kesihatan keseluruhan yang baik, kerana sel yang sihat menyerap lebih nutrien daripada sel yang tidak sihat. Bagi wanita hamil, pengambilan ESP membantu memberi tenaga terutamanya ketika mengalami alahan (kurang/tak lalu makan). 

 

Selain daripada itu, protein ESP ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ-organ bayi. 

 

Panduan makan yang saya sediakan di atas adalah umum. Anda perlulah mendapatkan jadual makan yang sesuai dengan keperluan diri sendiri melalui SID masing-masing. 

 

Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

 

Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0198668615/0128844580 atau email di sheenaeshoptrading@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House.

 

Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee

SET KURUS SHAKLEE

Set Kurus Shaklee seperti yang anda tengok kat atas ini adalah antara SET KEGEMARAN mereka yangnak KURUS, Nak MAINTAIN BERAT BADAN, yang nak BUANG TOKSIN, BUANG LEMAK, PERUT BUNCIT pendek kata kegemaran mereka2 yang SUKA SIHAT & CANTIK.. Dengan harga yang sangat berpatutan untuk penggunaan 2-3 bulan set ini sangat2 berbaloi. Ye lah dah la vitamin semulajadi, HALAL & selamat pulak tu..tak macam kebanyakkan produk2 kurus yg berada di pasaran yg mana kebiasaannya memberikan kesan yg sangat cepat tapi jangka masa panjang tiada siapa yg boleh agak kesannya…isk2…harap2 uols tak salah pilih produk kesihatan ye.
6c916-lecithin
bcafb-image2958576
f1e4a-image23502693
Ok berbalik pada set diet selamat ini ia terdiri daripada 3 jenis vitamin yg mana masing2 mempunyai tugas berat secara berasingan:
  • Herb-Lax – adalah sebagai pencuci usus yg mana sifatnya menggalakkan tindakan pembersihan lembut terbukti secara klinikal utk digunakan oleh tubuh kita & selamat utk kesan jangka masa panjang. Juga di kenali sebagai ‘julap” asli..Siapa rajin amalkan Herb-Lax ni perut boleh kempis tau..Sangat sesuai buat mereka yg kerap sembelit
  • Lecithin – di ekstrak dari kacang siya organik NON GAMO. Dalam set kurus ini ia berfungsi sebagai agen MEMBAKAR LEMAK & KOLESTROL. Lecithin bertindak sebagai pembersih salur darah juga bagus untuk mempertingkatkan daya ingatan.
  • Alfalfa Complex – antara produk Shaklee paling saya gemari. Ia di hasilkan dari Alfalfa yg di tanam secara organik bebas bahan kimia spt pestisid, herbasid. Juga di kenali sebagai ” RAJA SEGALA TUMBUHAN”. Paling istimewa Shaklee hanya menggunakan DAUNNYA sahaja dalam penghasilan Alfalfa Complex. Ia merupakan agen detoks paling sempurna yg mana mampu mengeluarkan segala jenis toksin dalam badan. ( bagi pesakit SLE, G6PD sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu)
So apa tunggu lagi..jom dapatkan set ini dari saya dengan harga di bawah RM150..Ramai dah cuba dan hasilnya memang mengancam. Nak kurus kenalah amalkan secara konsisten di samping lakukan sedikit senaman. Kawal nilai kalori setiap kali makan. Bukan tak payah makan cuma kawal sahaja nilai kalorinya.

Adooooooi! Sakitnya pinggang ni!

Ada tak ibu-ibu yang tidak pernah mengalami gejala sakit pinggang ketika hamil? Saya rasa 75 peratus pasti pernah mengalami sakit pinggang ketika hamil. Wahai kaum Adam ingat senang ke nak lahirkan umat Muhammad SAW ke dunia? Perit tau! Sayangilah isteri anda! Gejala sakit pinggang ketika hamil ini sedikit sebanyak akan mengganggu keselesaan rutin harian ibu mengandung. Tapi bagaimana ia boleh berlaku?

 

ostematrix shaklee melegakan sakit pinggang ketika hamil

 

  • Meningkatnya hormon selama kehamilan membuat sendi anda tidak stabilsehingga area pelvis mengembang seiring dengan pertumbuhan bayi.
  • Kenaikan berat badan mencapai 11-15 kilogram selama kehamilan yang biasanya rasa sakitnya menjalar hingga sekeliling perut.
  • Perubahan postur tubuh saat hamil yang semakin membesar sehingga mengubahpusat gravitasi anda sebelumnya.

 


Ibu hamil akan mengalami begitu banyak perubahan pada emosi, mental dan fizikalnya. Maka ibu hamil disarankan mendapatkan keperluan nutirisi yang mencukupi ketika fasa kehamilan bagi menjaga kesihatan diri sekaligus mengelakkan sebarang komplikasi terjadi.


Kebiasaanyan menjelang trimester kedua dan ketiga ibu hamil akan mengalami sakit pinggang dan kekejangan kaki. Bayi di dalam kandungan akan membesar sekaligus memberi tekanan kepada rahim. Ini menyebabkan simptom sakit pinggang dan kekejangan kaki terjadi. Jadi sebaiknya ibu hamil disarankan sentiasa cuba mengurangkan sebarang beban di bahagian belakang sama ada ketika duduk, berdiri, mengangkat barang, tidur/baring atau pun berjalan.


American Institute for Preventive Medicine telah membuat kajian ibu hamil perlu mendapatkan kalsium, magnesium dan air yang cukup bagi mengatasi masalah sakit pinggang ketika hamil. Kalsium dan magnesium sangat penting kerana boleh membantu memelihara saraf normal, yang mana saraf inilah yang akan mengawal pengecutan otot-otot tubuh kita. Kalsium juga penting untuk proses kelahiran yang memerlukan otot-otot badan bekerja keras terutama semasa kontraksi nanti.

sumber  Umm.Edu



Bolehkah ibu-ibu hamil menyediakan makanan yang mempunyai kalsium dan magnesiumsetiap hari? Ibu hamil perlu makan makanan seperti susu, keju, yogurt, makanan laut, sayuran hijau dan sebagainya. Mudah ke nak sediakan hari-hari? 

 

ostematrix sakit pinggang ketika hamil

Jangan risau! Jika ibu-ibu sukar menyediakan makanan tersebut shaklee ada menyediakan vitamin yang lengkap dengan kalsium dan magnesium iaitu Ostematrix. Jom kita baca apa yang best ostematrix ni.


Khasiat Ostematrix

 

  • boleh melegakan sakit pinggang dan kejang kaki
  • bagus untuk pelawasan dan elakkan sembelit
  • membantu pembentukan janin bayi yang kuat
  • melegakan migrain
  • mencegah osteoporosis
  • Tidur lebih lena dan senang bangun di awal pagi

Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 untuk keterangan lanjut