Hidung Sering Berair – Sangat Merimaskan





 

Resdung/Sinus adalah radang pada lapisan rongga hidung. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka.Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan. Ia berpunca daripada alahan terhadap jenis makanan tertentu seperti makanan laut, habuk, parasit dan kutu. Apabila anda mengalami alahan, daging yg bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak dan seterusnya ia menyebabkan pergerakkan udara tersekat. Kalau udara tak dapat keluar pastinya ia akan terkumpul kat dalam tu. Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membangkak.


Bagi yg pernah mengalaminya atau sedang mengalaminya, pasti tahu tahap kesakitan dan kegatalannya kan? Saya dulu pun sangat2 sensitif dengan habuk. Terkena habuk sikit je, hidung sy mula gatal dan berair. Memang sangat merimaskan...Antara gejala lain seperti; sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mata gatal-gatal, penglihatan kabur, telinga gatal, seluruh muka gatal,jerawat biasa atau batu,muka berbintik hitam,kahak banyak di kerongkong. JANGAN ANGGAP REMEH! Resdung boleh merebak ke bahagian mata dan boleh mengakibatkan anda hilang deria penglihatan.




Jadi hari ni sy kongikan dengan anda semua TIPS mencegah resdung.

  1. Rajin2 tukar sarung bantal, cadar dan selimut. Rendam 3 benda tadi dengan air panas. Tujuannya untuk membunuh kutu atau pepijat.
  2. Ringankan tangan anda untuk membersihkan karpet/permaidani. Kalau perlu, gunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner) yang berkualiti tinggi.
  3. Kalau anda nak mengemas rumah, pakai lah penutup hidung. Bukan pakai time H1N1 je tau..
  4. Minum air suam/air putih dengan banyak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.
  5. Selalu membersihkan muka anda dengan air suam dan lap dengan tuala bersih.
  6. Elakkan memelihara binatang berbulu seperti kucing dan arnab didalam rumah anda.



Dan TIPS terakhir, adalah TIPS yg paling ISTIMEWA untuk anda; ambillah makanan tambahan yg membantu anda berhadapan dengan masalah resdung.


Vitamin-C Shaklee

  • Berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C
B-complex Shaklee

  • Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon
Alfalfa Shaklee

  • Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives).
Jom tenggok testimoni:-
 
 
 
 
 credit…

************************************************************************************************************************ Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580/0178541176 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s