Review Vitamin Shaklee Selepas 2 Minggu Mengamalkannya

Credit to Puan Bee
 
shaklee set
 
Tapi sekarang ok dah , memang tak de rasa penat , migrain dan letih-letih sangat , tidur totap lewat , banyak betul kerja , hahah …tapi memang bagus betul shaklee , sekarang ni saya kongsi semua vitamin shaklee yang saya ambil dengan suami saya ,dia memang suka sebab dia cakap lenguh-lenguh tu dah kurang dan rasa lebih bertenaga.
 
sarapan pagi dengan shaklee
 
Gambar di atas adalah sarapan pagi saya , saya jenis tak suka sarapan , so minum Energising Soy Protein (protein dari soya , boleh juga beri pada anak-anak berumur 2 tahun ke atas ) tanpa gula campur milo sikit , dan bersama 3 vitamin di bawah.
 
Vitamin C (Untuk kulit , antioksida dan kuatkan antibodi )
B-Complex (mengurangkan lesu , penat , stress dan memberi tenaga )
Vita-Lea (Multivitamain & Mineral)
 
Walau tak sarapan pagi tapi tak rasa lapar apa-apa pun .. boleh buat kerja rumah macam-macam , hantar anak pergi sekolah , beli lauk pula , balik tengah hari baru makan nasi. Lepas makan nasih saya ambil Energising Soy Protein (protein dari soya , boleh juga beri pada anak-anak berumur 2 tahun ke atas ) sekali lagi besama dengan pil vitamin Ostematrix (Kalsium) 2 biji , malam pun sama , tapi malam saya tak makan nasi , saya ambil Soy Protien tu dengan 2 biji pil lagi , sekarang memang kurang makan nasi bukan diet tapi tak ada selera , nak makan benda lain selain nasi , tapi malas pula masak , nak beli lambat ler ..tak suka sangat membeli makanan di luar semata-mata huhuhu~
Ok dah panjang review ni , so far rasa bertuah sangat di beri peluang untuk merasai kehebatan Vitamin Shaklee ni , saya banyak baca artikle tentang shaklee semua hebat – hebat belaka , tapi kalau setakat membaca tak cuba tak tahu jugak kan ? so korang kalau rasa letih lesu , tak larat je , belum apa-pa dah penat , sakit kepala dan segalanya mungkin kena cuba ambil vitamin , mungkin itu tandanya tubuh badan tak cukup vitamin :) tatk kisah lah vitamin apa , asalkan vitamin tu semulajadi seperti shaklee ni . bagi saya shaklee terbaik.
 
Sedikit Info Salah Faham Tentang Supplement (kredit to : mommy lyna)
 
1. Supplement adalah ubat ? TIDAK. Supplement bukan ubat. Ubat terdiri daripada bahan jenis dadah yang ?asing? untuk tubuh kita. Supplement adalah vitamin-vitamin pembina tubuh yang diperlukan oleh tubuh badan kita.
2. Kita tak perlu vitamin sebab dah cukup makan ? Bila diselidiki diet harian kita, kebanyakan yang kita makan tu HAMPAS sahaja.
3. Semua supplement sama saja ? TIDAK. Kebanyakan supplement di pasaran adalah dari sumber sintetik. Suplemen terdiri dari 3 jenis : sintetik, organik dan semulajadi. Yang terbaik tentunya supplement semulajadi.
4. Supplement memberi kesan sampingan ? BETUL sekiranya ia dari sumber sintetik. Suplement semulajadi TIDAk memberi kesan sampingan.
5. Supplement diperlukan oleh orang kurang nutrisi seperti mangsa kebuluran sahaja ? TIDAK. Supplement adalah untuk orang yang mementingkan kesihatan.

Tahukah anda kebanyakan rasa penat, letih, lesu, stress adalah antara petanda anda kekurangan vitamin
 

 

********************************************************************************* Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunai melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580/0178541176 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk menjadi rakan seperjuangan di Shaklee
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s