Susahnya Nak Jana Pendapatan Dari Rumah!

Susah ke nak jana pendapatan dari rumah? Ramai sebenarnya yang mengidam nak jadi surirumah goyang kaki tapi dapat duit. Boleh, jadi tukang jahit guna mesin jahit dulu-dulu :D

Jana pendapatan dari rumah tak mudah ya. Terutama yang tinggal di rumah bersama anak-anak. Ingat senang ke nak uruskan anak-anak sambil nak buat kerja-kerja rumahtangga sambil nak berbisnes sambil nak bersosial.. ops!

buat duit dari rumah

Tapi sebenarnya zaman sekarang ni tak ada lah sesusah mana pun. Kalau zaman dulu, mungkin. Sebab kena guna kerahan tenaga dan masa. Misalnya kalau yang ambil upah jahit baju ke, langsir ke, kena sediakan masa untuk menjahit. Sekarang ni pun ada juga yang buat macam tu, tapi ada yang lebih mudah… contohnya menjalankan perniagaan online tanpa perlu menyediakan barang.

Dropship adalah sejenis sistem perniagaan yang mana si penjual cuma perlu membuat promosi dan mencari pelanggan.. manakala barang-barang jualan akan diuruskan oleh pemilik perniagaan yang sebenar. Contohnya Makcik Kiah ada buat kuih durian, dan melantik ejen2 jualan seperti Sheila dan Halida. Sheila dan Halida membuat promosi, mengambil bayaran dan penghantaran kuih dibuat oleh Makcik Kiah.

Tapi.. nampak je macam “Senang” namun bukan mudah nak jadikan website kita disinggahi pembaca yang akhirnya menjadi pembeli.Bukan boleh buat dalam masa sehari.

Orang-orang yang boleh menjana pendapatan dari rumah di SOHO sendiri adalah orang-orang yang kuat dan mempunyai motivasi yang tinggi.

Mengasingkan perkara peribadi dengan bisnes bukan mudah bila suasana di ‘zon selesa’ kita.
Tabik spring buat mereka yang berjaya menjana pendapatan dari rumah!

Tapi saya akui permulaan memang perit. Tapi buahnya pasti amat manis. Semua bermula dari kita sendiri.

Memang tak mustahil kan.

 credit…

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s