Vitamin Shaklee Selamat dan berkesan

Secara kasarnya vitamin terbahagi kepada dua kumpulan. Satu yang dihasilkan dari sumber semula jadi dan satu lagi yang dihasilkan melalui proses kimia dalam lab. Contohnya macam vitamin C. Vitamin C juga dipanggil sebagai asid askorbik. Kalau beli vitamin kat Farmasi ke Guardian ke Watson ke kita belek botol tu kita boleh check berapa miligram vitamin C yang terkandung dalam sebiji vitamin tu. Lagi tinggi lagi bagus. Ada yang sampai 1000mg. Tapi rasanya tak ramai yang check bahan yang terkandung dalamnya. Sebab dah jelas la kan la kan,tablet vitamin C, mesti lah ada vitamin C. Mungkin ada vitamin lain menempel sikit-sikit. Tapi kat botol tu kandungan dia tu tulis vitamin C ke asid askorbik.

Menurut sumber, kalau kat bahagian kandungan tu tulis vitamin C. Most probably ia adalah dari sumber natural. Tapi kalau tulis asid askorbik biasanya yang dibuat melalui proses kimia dalam lab.
Perlu berhati-hati sebab asid askorbik yang dibuat melalui proses kimia tu di hasikan dari gula dari buah. Sebab tu ada sesetengah tablet vitamin C tu manis. Ada kemungkinan asid askorbik tu dah tukar jadi gula semula (buah yang masam kaya dengan vitamin C). Satu lagi bahan yang juga menghasilkan asid askorbik adalah lebihan dari hasil petroleum. Kira bahan buangan dari proses yang buat minyak tu, diorang ambik bawak masuk dalam lab lepas tu buat asid askorbik. Sintetik la ni.
Satu lagi beza yang nyata antara vitamin C natural dan tak adalah vitamin C natural biasanya mengandungi flavonoid. Flavonoid adalah sejenis nutrient yang dikenali sebagai fitonutrient (phytonutrient) atau phytochemical. Kawan-kawan dia adalah seperti karetonoid yang terdapat dalam lobak merah.

Flavonoid ni kalau dalam buah oren tu yang warna putih pahit-pahit tu. Biasanya orang buang yang tu kan. Sebenarnya flavonoid memainkan peranan penting sebab dia lah yang membantu penyerapan vitamin C. Dengan kata lain, ada vitamin C tapi takde flavonoid mungkin hanya beberapa peratus kandungan yang dapat diserap dan digunakan oleh badan. Sebab tu Vita C Shaklee “Mengandungi Flavonoid”Dan disebabkan itulah Vita C Shaklee menjadi pilihan ramai! icon smile Vitamin Shaklee Selamat dan berkesan

Setiap vitamin dan mineral ada pemangkin masing-masing. Sebagai contoh calcium, dalam entry sebelum ni ada tulis pasal calcium kena ada magnesium untuk diserap dan digunakan. So nak makan calcium kena tambah dengan magnesium sekali supaya calcium tu dapat diserap dengan baik.
Ambik supplement saja tak cukup. Kita kena jugak ambik tau sejauh mana ia berkesan dan dapat diserap oleh badan kita. Baru kita rasa berbaloi nak makan vitamin. Baru kita tak rasa rugi beli.
Terlalu banyak supplement dijual di luar sana.. tapi apakah supplement tersebut benar2 berkesan dan menetap keperluan nutrisi anda..? Berikut beberapa contoh yang boleh diberikan:

1. B COMPLEX
Vitamin B COMPLEX yang lengkap WAJIB mempunyai kesemua 8 vitamin B. Temasuk BIOTIN dan FOLIC ASID.


2.OMEGA (minyak ikan)
Ramai yang kata.. ohh. Minyak ikan saya lagi tinggi..ada 3000mg. TAPI tahukah anda.. 3000mg hanyalah kandungan asid lemak di dalam satu cap. OMEGA dikategorikan berdasarkan kandungan DHA dan EPA nya..


3. KALSIUM
Supplement kalsium yang baik haruslah mengandungi MAGNESIUM sebagai pengangkut kalsium dan VITAMIN D sebagai kunci penyerapan.

so sekarang..silalah lihat botol supplement anda. Baca labelnya. Adakah supplement anda lengkap?
Bagi saya.. SHAKLEE sememangnya TERBAIK kerana saya sendiri sudah merasai KEBERKESANANNYA.

Alhamdulillah, sejak mengamalkan Vitamin Shaklee ini, saya amat jarang dijangkiti selsema. Mana taknya, kalau rasa x selesa je saya akan patahkan 2 biji Vita C plus dan telan , minum air kosong banyak-banyak! icon smile Vitamin Shaklee Selamat dan berkesan

VITAMIN SHAKLEE MEMANG SEMULAJADI, SELAMAT DAN BERKESAN

credit…

********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House. ********************************************************************************** Mahu Jadi Ahli Shaklee? Jangan Tunggu Lagi. Jadi Ahli, Jaga Kesihatan, Tambah Pendapatan. Hubungi saya untuk daftar segera .
Online form powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s