Anda dan nutrisi

 

TAHUKAH ANDA?…
Kekurangan nutrisi meningkatkan risiko
  • Penuaan pramatang
  • Kelesuan
  • Penyakit dan jangkitan
  • Keguguran rambut
  • Osteoporosis
  • Kulit bermasalah
  • Dan banyak lagi…
Ada dua ‘mazhab’ berhubung keperluan pengambilan suplemen ni:
1) TAK PERLU ambil suplemen kerana nutrien yang diperlukan boleh diperolehi daripada makanan sehari-hari. Komen saya? Mungkin betul… KALAU kita mengamalkan cara pemakanan yang sihat di samping sumber makanan yang terjamin kualiti dan kesuciannya. Prof. saya semasa kursus Retreat Kesihatan baru-baru ni pun menekankan aspek pemakanan ni. TAPI, dia hanya makan daging ayam dan lembu kampung original (bukan ternak komersil ye kawan²) serta sayur/ulam yang ditanam sendiri. Amacam? Sanggup ke?? Kalau dah namanya hidup di pekan/bandar, mana nak sempat buat tu semua kan? Barang dapur pun beli kat supermarket je. Suci ke bahan makanan kita tu? Pasti ke tak ada pengaruh bahan kimia/antibiotik padanya? Atas sebab itu, muncul la pula mazhab kedua iaitu
2) PERLU ambil suplemen untuk melengkapkan keperluan nutrien yang tidak dipenuhi melalui pemakanan harian. Jangan keliru! Suplemen adalah makanan tambahan; bukan ubat mahupun pengganti makanan sebenar. Ia sebagai pelengkap untuk mencukupkan keperluan nutrien tubuh, okey?
Secara ringkasnya, kenapa anda perlu mengambil suplemen?
· Kita sentiasa terdedah kepada pencemaran alam sekitar
· Mengamalkan gaya hidup tidak sihat
· Kebanyakan rakyat Malaysia makan mengikut selera/nafsu
· Badan kita memerlukan dos yang lebih bagi sesetengah nutrien
· Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan
· Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas atau tercemar
· Kehilangan nutrien dlm makanan

Dari itu, muncul Shaklee untuk memenuhi keperluan nutrisi anda! Shaklee dengan segala keistimewaannya merupakan warisan selama 50 tahun dan terbukti keberkesanannya secara klinikal. Rasakan sendiri perbezaannya. Hubungi saya untuk maklumat lanjut berhubung produk mahupun promosi istimewa.

 

Hasheena
Shaklee independent distributor
hasheena73@gmail.com
sms : 012-8844580

 
 
 
 
 
 
 

Credit

 
 


Html form generator powered by 123ContactForm.com | Report abuse

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s