Pengalaman ku sebelum menggunakan spectra

wah…wah..wah…
aku ni kan..bagi info x lengkap sungguh…
mcm tu la kalu buat entry x ada persediaan…
sepatutnya bagi la detail cikit kan..
ni x…bagi cikit2 jer…
maaf la yek…
ni nak kongsi la sikit…
pengalaman memerah susu @ pam susu…

tapi masa tu terlalu naif sikit..
x reti nak cari panduan mcm mana nak pam..
aku guna la pam PUREEN tapi yang manual

breast pump basic

memang letih giler ar aku mengepam nya…
letih arr jugak..
tapi berjaya la pam susu gak..
penat la pam guna pam tu..
tapi pureen gak yang aku suh cari..
maybe aku rasa murah cikit kot…

pureen baterry

sure pass susu badan kat pengasuh..
kali nie aku guna yang leh pakai baterry @ letrik..
letrik aku guna soket charger nokia yang lubang tebal cikit…

..

aku memula cuak gak nak pakai…
tapi bila dengar keberkesanan cara dia mengepam..
alhamdulilah..sekarang stock susu aku dah banyak..
kalau ku tahu.. masa pantang tu hari aku pam bebanyak…

tapi tu la..kalu orang x guide kita, memang kita x tahu..
dengan itu aku suker kongsi ilmu dan panduan pada orang lain..
sekurang-2 nya bakal2 ibu lebih bersedia..
seelok-2 nya…kalu nak mengepam..
makan mesti la teratur..
jangan la makan banyak… makan secukupnya, tapi kerap..
contoh mcm makan nestum, buat milo, makan biskut, roti..
atau apa2 kudapan la…
kendian pam susu setiap 2-3 jam..
contohnya :
6.30 pagi (sebelum pergi kerja)
9.00 pagi (selepas makan pagi)
1.00 petang (sebelum makan tengahari)
4.30 petang (selepas makan tengahari)
7.00 malam (selepas pulang kerja)
11.00 malam (sebelum tido)
tu hanya la contoh…
depend pada seseorang…
kalu ras anak banyak lagi susu…
waktu pagi antara kul 1.00 pg – 5.00 pg pun boleh..
tapi aku x leh bukak mata la pulak pepagi..
maka aku selalu buat bila bangun pagi..
sebelum bersiap nak ke kerja..
sebab klau betul2 ikut rutin tu, x mustahil leh dapat 21 oz kan??
aku rasa maybe leh dapat lagi lebih adalah…
betul…bila aku buat mcm tu… aku berjaya pam 1 hari sebanyak 21oz..
kalu x ikut waktu boleh la dapat dalam 16 oz…
bila rutin tu dah kita buat selalu..
insya allah susu secara automatik akan mengalir…
nak seribu daya, tak nak seribu dalih..
terpulangla pada hak memasing…
bagaimana nak mengepam, cara nak mengepam, bila nak mengepam
asalkan tidak memberi kesan pada kerja dan orang sekeliling
so..aku harap dengan panduan ini..
korang dapatla serba sedikit tips untuk sendiri atau kengkawan

Kalau berminat hendak mendapatkan pam spectra boleh hubungi saya di 0128844580 atau hasheena73@gmail.com.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s