Hidup secara sihat dengan Shaklee

Penting..Fahami Konsep Asas Penyusuan !!!

Salam..
Saya sungguh sedih bila ada antara ibu-ibu yang menyusukan anak mengambil jalan mudah dengan mengambil Alfalfa sebagai milk booster tapi dalam masa yang sama ketika bekerja hanya pam sekali sahaja..Kenapa boleh jadi begini? Siapa yang patut dipersalahkan..adakah mereka dan keluarga mereka..

Saya bukanlah seorang Pakar Penyusuan yang bertauliah..tapi saya juga merupakan seorang ibu yang masih meyusukan anak saya yang berumur 6 bulan. Sebelum ni saya juga mengepam susu sewaktu bekerja..

Inilah pam yang saya usung satu masa dulu..dan inilah hasil susu saya..

Semasa anak saya dalam perut lagi saya dah berniat ingin menyusukan dia dengan susu ibu sepenuhnya sehingga 2 tahun..betullah jika dari awal kita berniat InsyaAllah pasti akan jadi kenyataan..Apa yang saya lakukan bila dah berniat..cukup ke dengan hanya berniat tanpa melengkapkan diri dengan ILMU
Ya..ILMU PENYUSUAN…kat mana saya dapatkan ilmu ni..saya suka sangat masuk forum susuibu.com suka membaca berkaitan penyusuan..bertanya pada mereka yang berpengalaman..Sebenarnya sudah terlalu banyak info berkaitan penyusuan yang boleh kita dapat sekarang..hanya terpulang pada ibu-ibu untuk mencari  ilmu itu..tapi bukan tunggu di suap..tolong tinggalkan tabiat suka tunggu disuap tu ye ibu-ibu..
Fahami KONSEP ASAS PENYUSUAN
Pernah dengar SUPPLY BY DEMAND…itulah konsep asas penyusuan yang perlu kita fahami..Supply berkadar langsung dengan Demand, semakin banyak bayi disusukan / ibu mengepam semakin banyak susu dihasilkan..Kerap mengosongkan payudara, memberi stimulasi kepada kilang susu untuk lebih banyak menghasilkan susu…sekurang-kurangnya 3jam sekali adalah sangat bagus untuk ibu mengosongkan payudara..
Jangan mengharap dengan hanya makan milk booster susu akan melimpah ruah tanpa mengepam dengan konsisten. Sungguh salah sekali tanggapan itu..makanlah milk booster terbaik di dunia ini sekali pun tapi ibu-ibu hanya pam sekali sahaja di opis memang tak kan ada hasilnya..ini bermakna ibu-ibu tidak faham konsep asas penyusuan dan ibu-ibu tidak ada ilmu penyusuan sebenarnya..
Persediaan mental dan fizikal kene kuat..mental kene positif jangan sesekali tanamkan dalam diri kita yang susu tak cukup..maka memang tak kan cukuplah susu untuk anak kita..Elakkan stress..Stress akan mengganggu kestabilan hormon dan sekaligus akan menyebabkan penghasilan susu tidak lancar..Sebab tu lah saya sarankan ibu-ibu yang menyusukan anak mengambil B Complex untuk mengawal stress dan juga untuk kekal bertenaga..
Kesihatan ibu yang paling penting..tak salah kalau nak beri yang terbaik untuk anak tapi janganlah sampai kesihatan ibu terabai..selalu sakit, penat sampaikan nak mengepam pun malas..bangun pagi badan lesu kerana malam anak asyik mengempeng..cubalah atasi masalah ini supaya ianya tidak menjadi alasan dan halangan untuk ibu-ibu meneruskan perjuangan penyusuan susu ibu ni..
Jadikanlah perjuangan penyusuan ini suatu pengalaman yang indah dan seronok..lengkapkan diri ibu-ibu dengan ilmu dan fahami konsep sebenar penyusuan..buanglah tanggapan bahawa hanya makan makanan banyakkan susu sudah memadai tanpa perlu mengepam dengan kerap..
Bagi saya tidak salah jika ibu-ibu jadikan supplement sebagai makanan kesihatan sepanjang perjuangan penyusuan susu ibu ni..jika ibu-ibu ingin memilih bolehlah mencuba SET PENYUSUAN SHAKLEE yang saya sedikan..makanan kesihatan ye..bukan makanan untuk banyakkan susu sahaja..malah banyak kebaikan yang akan ibu-ibu perolehi dari SET PENYUSUAN SHAKLEE ini..
Jika anda berminat untuk mencuba Produk Shaklee boleh hubungi saya di talian 012-8844580 (call / sms) atau email hasheena73@gmail.com

Credit

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s